Anul trecut, o femeie din Statele Unite a fost amendata pentru ca purta noii ochelari Google Glass in timp ce conducea masina. De curand, citatia sa a fost anulata dupa ce o instanta de judecata a decis ca nu exista dovezi ca dispozitivul era pornit.
In octombrie 2013, Cecilia Abadie, a fost trasa pe dreapta si amendata de catre un politist rutier din California pentru exces de viteza si pentru condus in timp ce era distrasa, politistul sustinand ca raza sa vizuala era blocata de catre ochelarii Google Glass.
Citatia pentru Abadie a fost anulata pe baza faptului ca nu existau dovezi daca dispozitivul Google Glass era pornit si functiona la momentul in care a fost trasa pe dreapta.
Dispozitivul Google Glass este inca in faza de testare ‘Explorer’ si aceasta anulare este un semn bun pentru Google, mai ales cand mentionam faptul ca trei state americane – Virginia de Vest, Delaware si New Jersey – au introdus deja legislatii menite sa faca condusul cu Google Glass pe cap ilegal.
Realitatea este ca Mercedes-Benz si Hyundai deja lucreaza la sisteme de comunicatie in vehiculele lor menite sa lucreze in combinatie cu dispozitivul Google Glass, in timp ce alti producatori de masini – cum ar fi Nissan – lucreaza de ceva timp la propriile lor dispozitive care se bazeaza pe ochii conducatorului. Va fi interesant de privit daca aceste tehnologii vor putea fi aplicate in statele mai sus mentionate, sau in alte state ale lumii care ar putea da legi similare.
Anularea amenzii se poate considera un precedent deoarece nu se poate vedea daca dispozitivul este pornit din afara acestuia – cel putin in modelul curent, dar acest lucru va fi irelevant in statele in care acesta va fi interzis de purtat la volan.
Intrebarea pe care Google ar trebui sa o puna pe viitor – eventual in cadrul uneia sau mai multe instante de judecata – este daca exista vreo diferenta reala intre dispozitivul lor si alte tehnologii similare care proiecteaza informatii relevante pe parbrizul masinii, sau modelele moderne de vehicule care au tablete pe bord.