Toate persoanele care inchiriaza o masina li se pun in evidenta ca amenzile de circulatie sunt suportate in totalitate de catre soferul care conduce masina si sa fie atenti la radare.
Soferii indisciplinati trebuie sa se pregateasca sufleteste – si material – pentru o crestere inevitabila a amenzilor de circulatie de la 1 iulie 2013, datorita faptului ca de la aceeasi data va creste salariul minim brut pe economie.
Conform articolului 98 din Codul Rutier, amenzile contraventionale sunt stabilite in functie de valoarea numarului punctelor-amenda aplicate.
Un punct-amenda inseamna 10% din salariul minim brut pe economie din punct de vedere valoric, astfel stabilit prin hotarare de Guvern.
Din moment ce de la 1 iulie salariul minim brut pe economie creste de la 750 la 800 de lei, asta inseamna ca si valoarea unui punct-amenda creste de la 75 la 80 de lei.
Depinzand de gravitatea contraventiilor comise si de pericolul social pe care ele il prezinta, sanctiunile sutn ierarhizate pe mai multe clase, carora le corespund un anumit numar de puncte-amenda, dupa cum urmeaza:
– Clasa I: 2 sau 3 puncte-amenda;
– Clasa a II-a: 4 sau 5 puncte-amenda;
– Clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte-amenda;
– Clasa a IV-a: de la 9 la 20 puncte-amenda;
– Clasa a V-a: de la 21 la 100 puncte-amenda – aceste sanctiuni se aplica exclusive persoanelor juridice.
Acum transformand datele de mai sus in sume de bani:
– Clasa I: 160 sau 240 de lei;
– Clasa a II-a: 320 sau 400 de lei;
– Clasa a III-a: de la 480 la 640 lei;
– Clasa a IV-a: de la 720 la 1600 lei;
– Clasa a V-a: de la 1680 la 8000 lei.
Pentru putina perspective trebuie sa mentionam ca cele mai mari amenzi prevazute pentru persoanele fizice, cele din clasa a IV-a, se aplica daca circulate cu un autoturism cu ITPul expirat, daca transportati pe locurile din fata copii mai mici de 12 ani sau animale sau daca folositi dispositive anti-radar pe drumurile publice.
Nu s-a mai schimbat nimic in afara de ce am mentionat mai sus, din moment ce nu s-a schimbat nici o lege din Codul Rutier.