Criza politica are un impact asupra economiei

Pentru majoritatea dintre noi, nu ne mira cum criza politica are un impact destul de mare asupra economiei, dar se pare ca acest fapt – dupa cum am spus evident pentru noi – a venit ca o noutate pentru Marco Schulz, directorul general al BMW Group Romania, importantorul marcilor BMW si MINI. BMW Group Romania are un business anual de peste 110 miliarde euro.

Acesta s-a vazut nevoit sa invete acest lucru la nivel cvasi-personal deoarece in prima parte a lui 2012, vanzarile BMW au crescut cu aproape 21%, iar in a doua parte a anului au crescut cu doar 7% pe fondul scaderii pietei cu 17% si respectiv 25% in aceleasi intervale.

Marco Schulz mentioneaza intr-un interviu ca efectul alegerilor si problemelor politice din Romania asupra economiei au venit ca o lectie noua pentru el, deoarece in Germania nu s-ar gandi niciodata ca alegerile ar putea avea un asemenea impact asupra economiei.

Pentru noi, cei care traim in Romania post-comunista de la inceput, nu ni se pare nimic mai normal, dar evident in democratiile care functioneaza cum ar trebui aceste lucruri tind fie sa nu se intample prea des, fie sa nu aiba un impact atat de mare asupra economiei deoarece scena politica ramane in general stabila.

Totusi acest lucru nu se poate spune despre Romania, care dupa spusele domnului Schulz are nevoie in mod obligatoriu de liniste si stabilitate politica pentru a impulsiona dezvoltarea economica. Nimic mai departe de adevar, acest continuand sa spuna ca toate firmele si companiile au nevoie de o situatie economico-politica stabile pentru a-si ajuta planurile si strategiile economice, deoarece atunci cand taxele sunt schimbate foarte repede, toate acele planuri si strategii pot fi aruncate pe fereastra.

Inca o particularitate observata de catre seful reprezentantei BMW este ca un procentaj foarte mare de achizitii sunt realizate de catre persoane juridice, chiar si de catre firme cu un singur angajat.

Share
Acest articol a fost publicat in Blog.