Dealerii auto din judetele in care se vand doar doua-trei masini noi pe luna considera ca in ciudata investitiilor straine anuntate in ultimii ani, inca nu se vede un rezultat pozitiv pe piata vanzarilor. Ei considera ca problema exista si din cauza ca aceste firme sunt atrase in zonele sarate – precum Covasna, Olt sau Dolj – din cauza costurilor scazute, si ca atare platesc salarii de maxim 1.000-1.500 de lei pe luna, salarii care abia acopera cheltuielile de baza.
Lipsa unei competitii pentru forta de munca tine aceste salarii la nivelul actual si efectul in lant al acestora este ca un angajat care castiga 1.000 de lei pe luna nu isi va putea permite niciodata o rata de 200 de euro pentru o masina noua.
In aceste zone sarace, oamenii ‘tin’ de masina si zece ani deoarece acestia nu-si permit sa le schimbe pe cat de des ar dori producatorii.
In judetul Olt de exemplu , vanzarile de autoturisme noi au fost intr-o cadere libera de la un boom al pietei din 2007-2008. Pe fundalul crizei economice care a inceput in 2008 adaugata situatiei economice precara a pietei regionale, vanzarile curente sunt cu 94% mai scazute fata de 2008. Singurele entitati care mai cumpara masini noi fiind firmele, in schimb piata masinilor second-hand cu preturi sub 4.000 de euro este considerabil mai mare.
In Covasna de exemplu, in primul semestru al lui 2013 s-au vandut 14 masini, o scadere cu 61% fata de perioada similara a lui 2012 si cu 97% fata de primul semestru din 2008.
Multi dealeri auto din aceste zone cu salarii mici au inceput sa se axeze pe service, nu pe vanzari, si asteapta sa vada efectele programului Rabla de pe acest an, care se asteapta sa fie ceva mai reduse, sau cel putin sa se faca simtite intr-un interval mult mai scazut decat in anii trecuti din cauza caracteristicilor programului de anul acesta.