Noi vorbim foarte mult despre afacerile Renault si Dacia atat din tara cat si peste hotare, si in ultima vreme majortiatea stirilor au fost chiar bune vis-a-vis vanzarile de masini produse in Romania sau sub sigla Dacia.
Astazi vom face o scruta retrospectiva asupra modelului Logan deoarece acesta implineste varsta de 10 ani si grupul Renault sarbatoreste aceasta aniversare.
Renault a intrat pe piata locala la sfarsitul anilor 90, care a ajuns lider al pietei auto locale precum si unul dintre cei mai importanti sustinatori ai exporturilor din tara.
Modelul Logan a fost la inceput privit cu oarecare reticenta dar in ultimii ani a devenut un adevarat fenomen al industriei auto locale precum si programul international low-cost al grupului Renault a devenit o parte importanta din afacerea acestuia.
In urma cu zece ani ieseau doar cateva zeci de mii de masini Logan pe portile uzinei de la Mioveni, dar in prezent platforma se regaseste in peste un milion de masini vandute de Renault pe intreg globul, acestea fiind produse si in afara Romaniei.
Modelul Logan a fost initial gandit pentru piete emergente ca Romania dar prin modelele sale rerivate – Logan MCV, Sandero si Duster – a reusit sa isi gaseasca locul pe piete care erau considerate pana de curand inaccesibile pentru masinile produse la noi in tara. Piete precum Franta si Germania au devenit in ultimii doi ani principalele piete Dacia, depasind chiar si Romania.
Acum Dacia este o marca prezenta pe 40 de piete internationale cu vanzari de aproximativ 4 miliarde de euro, si este deja un brand global Renault.
Modelul Logan ramane si in ziua de azi al doilea cel mai produs model de catre grup, dupa Duster.
Grupul Renault are aproximativ 17.000 de angajati in Romania, 14.000 dintre care lucreaza in cadrul Automobile Dacia.