Romania este pe locul opt la inmatriculari Dacia din Europa, coborand aici de pe locul sase in primul semestru al acestui an in comparatie cu acelasi interval din 2012.
Aceasta evolutie s-a datorat scaderii puternice a pietei locale cumulate cu cresterea vanzarilor in Europa de Vest – odata cu introducerea modelelor noi precum si a intrarii pe piata britanica – pietele din Franta si Germania crescand cu aproape zece la suta.
Piata pentru Dacia din Romania fiind astfel intrecuta nu doar de tarile mentionate mai sus, dar si de catre Italia, Turcia, Spania dar si Belgia si Marea Britanie.
In ceea ce priveste Marea Britanie, inmatricularile au ajuns aproape de un numar de 7.000 de unitati in prima jumatatea a cestui an, timp in care in tara s-au inmatriculat sub 6.500 de autoturisme Dacia.
Este interesant de gandit faptul ca daca aceasta tendinta se pastreaza, si daca se iau in considerare si pietele africane din Maroc si Algeria, atunci Romania s-ar putea sa iasa din top 10, pentru ca cele doua piete africane au deposit-o pe cea romaneasca in 2012.
In Romania sunt inmatriculate in medie 1.100-1.200 de autoturisme, dar in Marea Britanie volumul a ajuns undeva aproape de 1.900 si trebuie luat in considerare ca in ianuarie s-au inregistrat doar 300 in timp ce in februarie nici o masina n-a fost inmatriculata in Regatul Unit.
Considerand acest context, Constantin Stroe – presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), care detine si functia de vicepresedinte al Automobile Dacia – a declarat ca nivelul inmatricularilor Dacia pe piata autohtona este unul ingrijorator de scazut, continuand sa spuna ca programul Rabla incurajeaza achizitiile de masini vechi, din import, in nici un caz nu sprijina vanzarile Dacia.
In aceasta perioada la uzina de la Mioveni Dacia s-au produs 181.300 de autoturisme, in crestere cu 17% in comparatie cu 2012.