Vanzarile limuzinelor de lux sunt in crestere

In ciuda pietei care merge in general in jos, se pare ca vanzarile limuzinelor de lux sunt pe plus la nivelul primelor noua luni ale acestui an, ajungandu-se la nivelul de 112 masini, cu 1% mai mult decat perioada similara a lui 2012.

Aceasta trecere ‘pe plus’ se datoreaza introducerii noilor modele din nisa, in august acest an, Mercedes-Benz au demarat comercializarea noii limuzine S-Klasse pe piata romana, care in septembrie a ajuns sa detina 50% din volumul segmentului.

Totusi dupa noua luni, cel mai bine vandut model ramane BMW Seria 7, care este in crestere cu 220% fata de aceeasi perioada de anul trecut.

In cazul limuzinelor, in puternic contrast cu modelele din segmentele inferioare, clientii aleg sa-si personalizeze masinile mai des, astfel ca acestea ajung sa coste peste 130.000 de euro cu TVA la momentul livrarii, chiar daca preturile de pornire sunt undeva intre 70.000 si 80.000 de euro.

In ceea ce-i priveste pe cei care achizitioneaza modele S-Klasse, acestia tind sa mai investeasca in jur de 35.000 de euro cu TVA in dotari optionale, cele mai populare fiind cele care tin de siguranta in trafic.

Comandarea unui S-Klasse personalizat dureaza intre trei si cinci luni, in functie de dotarile optionale instalate.

Si in cazul BMW, valoarea optionalelor urca spre o treime din valoarea finala a masinii, si la aproape doua luni dupa prezentarea noului S-Klasse, cei de la BMW au prezentat un Seria 7 Individual 760iL Sterling, in valoare de 320.000 de euro cu TVA. Caracteristica specifica a acestui model fiind ca toate elementele de design interior si exterior sunt realizate din argint in loc de crom, aluminiu sau lemn.

Publicul tinta pentru acest tip de modele este evident destul de redus in Romania dar este acelasi cu cel european, aceste vehicule adresandu-se celor care se gasesc la ‘top of the top’.

Share
Acest articol a fost publicat in Blog.