B-Max si Lodgy dubleaza vanzarile piata auto a masinilor de familie

Am tot vorbit despre cum piata auto a scazut in primele cinci luni ale anului, dar monovolumele compacte – dimensiuni sub 5 metri – si automobilele sport sunt singurele segmente care au inregistrat cresteri in vanzari, conform unor date oferite de catre jucatorii din industrie.

Din acest an, piata auto din tara este impartita in 11 segmente, spre deosebire de opt in 2012.

Segmentul monovolumelor compacte  a inregistrat o crestere descrisa ca fiind ‘exploziva’ in acest an, cresterea fiind de 110%, comparativ cu perioada similara din 2012.

Evolutia pare sa fie datorata modelelor Dacia Lodgy, Ford B-Max si Peugeot Partner Combi, ultimul fiind singurul care se comercializa si la inceputul anului 2012. Din acest an a demarat si comercializarea modelului Fiat 500L din care s-au vandut 84 de vehicule in intervalul ianuarie-mai.

Conform lui Zoltan Brassai – directorul general Ford Romania – firma sa se asteapta sa comercializeze aproximativ 400-500 de unitati din noul B-Max in 2013. Aceste rezultate sunt direct legate de viteza cu care clientii romani se reorienteaza catre monovolume dinspre alte segmente.

Acesta a tinut sa sublinieze faptul ca ei se asteapta sa vanda aproximativ 400-500 de unitati B-Max pentru ca acestea sunt produse in Romania, si daca ar fi fost produse in alta tara, cel mai probabil ar fi vandut volume similar cu cele ale lui Opel Minerva, care a vandut trei modele in 2013 si 33 in 2012.

In total, in 2013 Ford a produs 36.500 de masini din care a exportat 36.300 de unitati. Vanzarile cumulate Lodgy si B-Max au ajuns la 450 de unitati in primele cinci luni ale anului, acest volum reprezentand aproape 60% din totalul vanzarilor de masini de familie compacte.

Dupa cum mentionam mai devreme, aceasta crestere are loc pe fondul scaderii pietii in general, vanzarile de autovehicule noi scazand cu 18,6% in primele cinci luni ale acestui an.

Share
Acest articol a fost publicat in Blog.