
Capitala tarii are o rata de motorizare de 471 de autoturisme la 1.000 de locuitori, in timp ce la polul opus se gaseste judetul Vaslui, acesta fiind singurul judet din Romania unde rata de motorizare este sub 100.
Per ansamblu, Romania este pe ultimul loc din Uniunea Europeana la aceasta statistica, ceea ce inseamna ca piata are un potential ridicat de crestere in viitor, macar de acelasi potential ar exista si pentru imbunatatirea infrastructurii tarii pentru a sustine aceasta posibila crestere.
Rata de motorizare – numarul de autoturisme la 1.000 de locuitori – este unul din indicatorii care ilustreaza gradul de dezvoltare economica a unui judet sau regiune. Conform acestui indicator, regiunea Moldova este una dintre cele mai sarace din Romania, aici fiind cele mai mari rate ale somajului si unde sunt si cele mai mici salarii, alaturandu-i-se judetele din sud–est, cu o rata de motorizare intre 101-150 de masini la mia de locuitori.
Bucurestiul este la polul opus, si imediat dupa acesta sunt judetele din vestul si centrul tarii, precum si Constanta.
Pentru a contrasta putin, in 1990, media nationala era de 56 de autoturisme la mia de locuitori, deci a crescut de peste 3,6 ori de atunci. A crescut atat rata de motorizare cat si parcul auto dar din pacate multe din acestea sunt vechi, unele vechi de peste doua decenii.
Doar 3% din parcul auto au o vechime mai mica de doi ani, iar 17% au o varsta de peste 20 de ani. Criza financiara a lovit puternic piata auto autohtona cu majoritatea romanilor preferand sa amane achizitia unei masini noua sau sa opteze pentru un vehicul la mana a doua.
Pe de alta parte, varsta medie a autoturismelor cosntitue o importanta oportunitate de a dezvolta piata in continuare, precum si a pietei postvanzare.