Ford nu va produce Fiesta in Romania

Se pare ca Ford Europa va mentine productia modelului Fiesta in Germania – la Koln – desi acolo salariile sunt de cel putin zece ori mai mari comparativ cu cele din Romania. Compania nu planuieste sa mute nici din 2017 vreun schimb de productie la Craiova – desi au inregistrat pierderi de 1,6 miliarde de dolari in 2013.

Constructorul american a spus totusi ca in privinta uzinei de la Craiova, urmeaza sa anunte un al doilea model, dar nu a fixat niciun termen exact cand se va intampla asta.

Conform declaratiei Ford, compania isi pastreaza in continuare angajamentul fata de uzina din Craiova, unde a investit deja mai mult de un miliard de dolari in productia de vehicule si motoare. Planurile companiei pentru Craiova sunt pe termen lung, iar conducerea companiei este intr-o constanta cautare de oportunitati pentru a introduce un al doilea model de clasa mica in productie la uzina din tara. Totusi compania nu a putut oferi mai multe detalii legate de acest subiect.

Pentru a oferi putin context legat de diferentele intre costul fortei de munca in industria auto, in Romania costul este de 3,78 euro pe ora, in timp ce in Germania acesta este de 36,98 euro pe ora – conform datelor de la Automotive News Europe. Daca privim aceasta diferenta nu prea are logica financiara decizia Ford, dar cand privim situatia in ansamblu si diferenta masiva intre infrastructurile de transport oferite de cele doua tari, Germania permite o reducere importanta a costurilor de transport din moment ce in Romania nu s-a avansat niciun proiect concred la sase ani dupa ce uzina de la Craiova a fost preluata de americani.

Anul trecut, uzina Ford de la Craiova a produs doar 68.000 de modele B-Max – desi aceasta ar fi trebuit sa ajunga undeva la 300.000 de unitati. Totusi, daca adaugam cele 180.000 de motoare produse aici, cifra de afaceri Ford Romania s-a dublat anul trecut aducand un profit net de 15 milioane de euro.

Share
Acest articol a fost publicat in Blog.