Dupa cum am vorbit in articolul de luni, Guvernul a avizat ieri introducere timbrului de mediu pentru a inlocui curenta taxa auto. Timbrul de mediu urmeaza sa fie perceput la inmatricularea masinilor din data de 15 martie.
Conform noii forumle de calcul, timbrul de mediu va duce la o crestere cu aproximativ 10% a sumelor de plata pentru masinile Euro 3 si Euro 4, si la o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile de la Euro 2 in jos.
Ministrul de mediu – Rovana Plumb – a declarat ieri ca timbrul de mediu este menit sa completeze principiul ca poluatorul este cel care plateste, si ca taxa tine cont de deprecierea monedei si de perioada mai scurta de viata in cazul autoturismelor noi pentru a se evita un eventual blocaj pe piata vanzarilor de autoturisme vechi.
Noul timbru de mediu are un efect direct asupra pietei de autoturisme second-hand si se doreste a fi o miscare de relaxare fiscal in situatia inmatricularii masinilor vechi.
Noul timbru de mediu este menit sa adreseze problema imbatranirii parcului auto, in timp ce va ramane actual si va sprijini achizitionarea de masini Euro 6, hibride si electrice.
Timbrul de mediu va fi calculat in principal in functie de emisia de dioxid de carbon luata in calcul in intregime, spre deosebire de 30% de cat este inscris in cartea de identitate a masinii sau in documentele de omologare, cum este in legea in vigoare.
Taxa va fi calculate diferntiat pentru masinile cu motoare pe benzina si pentru cele pe motorina, dar in cazul motoarelor Euro 5 nu exista diferente intre ele la capitolul emisii.
Timbrul va fi platit o singura data la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere, totusi trebuie mentionat ca nu va fi necesar in cazul tranzactiilro civile, cum ar fi cele de mostenire sau partaj.