
Vizita sefului Grupului Renault in Romania de saptamana trecuta, a readus in discutie competitivitatea uzinei de la Mioveni in comparative cu cea din Tanger, uzina in care francezii au investit un miliard de euro pentru a produce autovehicule Dacia pentru piata europeana si cea africana.
Jerome Oliver totusi, directorul general al Automobile Dacia a tinut sa mentioneze cateva infromatii legate de modul in care este privita productivitatea uzinei, spunand ca aceasta este o notiune care acopera mai multe aspecte, acestea incluzand productivitiatea muncii, costurile salariale dar si altele.
Unul dintre aceste elemente este integrarea locala, care se refera la numarul de furnizori locali pentru materialele necesare, si se doreste ca aceasta integrare sa se imbunatateasca pe viitor pentru a reduce din costuri.
Acesta a continuat sa spuna ca acest grad de integrare este important pentru fabrica de la Mioveni deoarece aici gradul de integrare este de circa 70%, in timp ce in Tanger este de aproape 40%, la care se mai adauga faptul ca in Romania constructorul autohton are si o retea de aproape 800 de furnizori.
In acelasi timp, uzina de la Tanger a aparut deoarece era nevoie de capacitate suplimentara, si aceasta este destinatie pentru piese facute la Mioveni. Aici exista doua linii de productie, capabile sa produca 30 de vehicule pe ora, a doua fiind pornita de curand. Acestea produc Lodgy, Dokker, Sandero si Sandero Stepway, in timp ce la Mioveni exista o singura linie care produce 64 de masini pe ora.
Jerome Olive a continuat sa spuna ca logica proiectelor este alocata in conformitate cu motive economice deoarece nici un constructor nu investeste si-apoi lasa investitiile neproductive.
Uzina de la Mioveni se preconizeaza sa atinga un nivel record de 343.000 de masini in acest an, o crestere de 10% comparative cu 2012.