Lansarea generatiei a sasea a Mustang-ului american pe piata europeana va marca si trecerea la un nou concept de showroom pentru Ford, inclinandu-se spre o imagine tot mai premium.
Zoltan Brassai – directorul general Ford Romania – a spus ca si in Romania va exista conceptul de Ford Store, cu zona digitala, zona de prezentare speciala pentru modele premium si asa mai departe. Aceste showroom-uri vor fi disponibile doar unde permite dealershipul.
Lansarea Mustangului 2014 va aduce in premiera noua generatie si pe piata europeana in acelasi timp cu lansarea pe piata Americana, lucru care nu s-a intamplat in ultimii 50 de ani. Desi masina nu se va comercializa in Europa pana la inceputul anului 2015, comenzile se pot inregistra de acum.
Compania a prezentat a sasea generatie de Mustang simultan in orase mari de pe mai multe continente, precum Barcelona, Shanghai, Sydney si in America. Modelul urmeaza sa fie comercializat la inceput in Statele Unite si Canada in ultima parte a lui 2014, pentru ca apoi in China si Europa sa fie comercializate versiunile coupe si cabrio din 2015. Desi Mustang-ul va fi produs in Statele Unite – asa cum s-a intamplat cu toate modelele de pana acum – dar va avea motoare europene.
Pe durata celor 50 de ani de istorie, Ford a vandut peste tot in lume peste 9 milioane de Mustangi de la lansarea modelului originar din 1964.
Probabil cea mai mare noutate a modelului este motorul EcoBoost de 2.3 litri in patru cilindi, supraalimentat, pe benzina capabil sa dezvolte 309 CP. Desigur Mustangul nu se poate sa nu vina si cu un motor ‘clasic’ american de 5.0 litri V8.
A sasea generatie de Mustang va fi produsa exclusive in uzina Flat Rock din Michigan, compania estimand ca doar zece la suta din aceasta productie urmeaza sa fie vanduta pe pietele externe.