Rezervari telefonice
+4 0733  311   177
+4 0244 520 488

Piata auto romaneasca la mijlocul lui 2013

piata-auto-romaneasca-2013

In prima jumatate a lui 2013 vanzarile de autoturisme noi pe piata auto locala au scazut cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar pentru fiecare masina noua au intrat in tara patru second-hand din afara.

In topul celor mai vandute marci pe piata locala se mentine producatorul autohton Dacia, cu putin peste 6.600 de masini vandute, urmat de catre Volkswagen cu 2.747 de masini, ambele inregistrand scaderi fata de anul trecut – evident – singura marca care a inregistrat cresteri in aceasta perioada fiind Opel care a vandut 954 de masini, o crestere cu 2,3%.

Pe segmentul de autoturisme premium, singura marca care inca creste este Jaguar, aceasta majorandu-si vanzarile cu 32%, ce-i drept asta a crescut vanzarile la 25 de masini, in timp ce marcile Audi, BMW si Mercedes-Benz au inregistrat si ele scaderi pe acest segment.

Este interesant de notat faptul ca potrivit jucatorilor principal din piata auto, clientul romana care cumpara in prezent un autoturism nou este cu totul diferit fata de cel din 2007 sau 2008.

Persoanele fizice se orienteaza din ce in ce mai mult spre masinile second-hand din import, acesta fiind unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei.

Finantarea a devenit o tema din ce in ce mai importanta in ultimii trei ani – spune un reprezentant BMW – vanzarile prin leasing au crescut foarte mult in aceasta perioada, pentru producatorul german de exemplu au crescut de doua ori si jumatate.

Ca o comparatie, in 2012 spre exemplu, trei din patru clienti achizitionau un automobile in leasing, fata de unul din doi in 2009. Mai trebuie sa mentionam ca majoritatea acestor clienti sunt persoane juridice.

In mod interesant, desi Dacia nu se gaseste in acelasi segment cu BMW sau Porsche, foarte multe si din vanzarile Dacia s-au dus catre persoane juridice.

Piata auto curenta din Romania este reprezentata intr-o mare masura de persoane juridice, atat mari corporatii cat si mici intreprinzatori, dar si administratii locale, toate acestea colaborand cu producatorul autohton.

Share

Comments

comments

Acest articol a fost publicat in Blog.