Rezervari telefonice
+4 0733  311   177
+4 0244 520 488

‘Reinnoirea’ parcului auto este un mit

reinnoire-parcului-auto-este-mit

De la inceputul lui 2013 in Romania au fost inmatriculate peste 107.000 de masini mai vechi de zece ani, timp in care varsta medie a parcului auto avanseaza inspre 14 ani, fata de 11 ani in 2007. In acesti sase ani, statul roman a alocat 430 milioane de euro cu scopul de a reinnoi parcul de masini.

Peste jumatate din masinile inmatriculate in primele noua luni ale acestui an – atat noi cat si importate la mana a doua – au o vechime de peste zece ani.

Cam aceeasi pondere de masini vechi au fost inmatriculate in Romania si in septembrie al lui 2013 in timp ce in 2012 in septembrie procentul era de 47%, adevarat o diferenta relativ mica, dar totusi era pana in jumatate, nu peste. Diferenta mai mare este cand comparam cu 2011 cand acest procent era de doar 38%.

Diferenta intre acesti trei ani este ca in 2011 taxa de mediu lovea cel mai aspru masinile vechi. Cand acea taxa a fost redusa cu un sfert, au crescut importurile de masini la mana a doua si anul acesta in urma aprobarii timbrului de mediu, rezultatele au fost cu totul altele decat cele dorite.

In contextul acesta, Constantin Stroe a declarat ca taxa de poluare trebuie optimizata pentru a sustine intinerirea parcului, caci in ciuda intentiei din spatele programului de casare, banii investiti in el sunt practic ‘aruncati pe geam’ din cauza ultimelor versiuni ale taxei care au sustinut practic importurile de rable.

El a dorit totusi sa sublinieze ca intre modul de calcul al taxei de mediu si cresterea importurilor de masini la mana a doua exista o legatura dar acesta nu are si o corelatie directa cu derularea programului rabla. Programul a sustinut atat uzina auto de la Dacia cat si dealerii auto prezenti pe piata locala, in mod special pe cei care comercializeaza masini de volum, accesibile.

Exista totusi voci care spun ca programul ar trebui incetat, daca nu din cauzele mentionate mai sus atunci pentru ca acesta induce pe piata de autovehicule o perioade de asteptare care afecteaza vanzarile in primele luni ale anului.

Share

Comments

comments

Acest articol a fost publicat in Blog.