
Productia Dacia de la Mioveni poate scadea usor in acest an de la nivelul record de peste 342.000 de unitati din 2013, pana pe la 310.000-320.000 de unitati deoarece uzina din Maroc a inceput sa preia o portiune din productia modelului Sandero.
Avem aceasta prognoza de la domnul Nicolas Maure, presedintele director general al Dacia si directorul general al Renault Romania.
El a continuat sa explice diferenta datorita faptului ca uzina din Tanger a inceput la finele anului trecut productia modelului Sandero, constructorul auto transferand astfel o parte din asamblarea acestui model din Romania in Maroc.
In 2013 productia din de la Mioveni a crescut de la 307.000 de unitati la recordul de 342.600, maximul capacitatii uzinei fiind de 350.000 de unitati pe an.
La uzina Dacia din tara sunt fabricate modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster si Renault Symbol, in timp ce in Maroc se asambleaza modelele Sandero, Dacia Dokker si Lodgy.
Directorul general a afirmat si ca obiectivul Dacia Romania este pastrarea celor trei schimburi de la Mioveni si imbunatatirea competitivitatii uzinei in contextul unei piete concurentiale.
Cand a fost indreptat despre discutiile dintre Renault si autoritati in legatura cu dezvoltarea infrastructurii si a Coridorului IV, Maure a reiterat faptul ca grupul francez este interesat de finalizarea culoarului precum si de utilizarea capacitatilor portuare de la Constanta si de o legatura cu calea ferata de la Mioveni pana in port.
Reprezentantul Renault Romania a mai spus ca se doreste o naveta rapida din Europa de Vest spre Turcia, si cel mai rapid drum ar fi prin Romania, si se spera ca acest lucru sa se realizeze pana la sfarsitul anului.
Afacerile Automobile Dacia au crescut anul tercut cu un masiv 45% iar profitul net a avansat de la 277,2 milioane lei la 337,4 milioane lei.