S-ar parea ca efectele crizei continua sa se faca simtite puternic pe piata auto autohtona deoarece preturile tichetelor ‘Rabla’ 2013 au scazut la mai putin de 2.000 de lei. Cel putin acestea sunt preturile la care tichetele au ajuns sa fie tranzactionate pe site-urile de anunturi, in conditiile in care luna trecuta preturile tichetelor sarea si de 4.000 de lei. Aceleasi informatii vin si de la dealeri.
Acest lucru este cel putin surprinzator daca nu chiar neasteptat, deoarece valoarea nominala a tichetului a fost majorata in 2013 la 6.500 de lei – echivalentul a 1.500 de euro – fata de 3.800 de lei in 2012. O alta diferenta fata de programele de casare din ultimii trei ani, este ca in 2013 nu se poate utiliza decat un singur tichet la achizitia unui autoturism nou, in anii trecuti putand fi utilizate trei.
Anul trecut, Ministerul Mediului a amis 45.000 de tichete, de trei ori mai putine decat in 2011, iar pretul acestora pe piata libera ajunsese chiar si la 3.000 de lei. Asta insemna ca ‘reducerea’ la achizitia unui autoturism nou ajungea la cel mult 600 de euro in situatia in care se utilizau trei tichete, fata de 2.700 de euro cat reprezenta valoarea nominala.
‘Rabla’ din 2013 mai are niste modificari, spre deosebire de anii trecuti in care tichetele erau valabile pana la sfarsitul anilor respectivi, anul acesta Ministerul Mediului a considerat o idee buna sa reduca valabilitatea acestora la doar 45 de zile, astfel facandu-i pe cei care le detin sa le vanda cat mai repede, altfel acestea pierzandu-si valabilitatea.
Conform directorului de vanzari al unui centru mare auto din Bucuresti, foarte putini clienti au venit sa cumpere autoturisme prin programul ‘Rabla’. Tichetele erau prea scumpe anul trecut iar anul acesta sunt ieftine dar nu le cumpara nimeni.
Oare sa fie criza economica de vina? Poate schimbarile aduse programului Rabla anul acesta? Va trebui sa urmarim situatia sa vedem ce se intampla in viitorul apropiat.