Centura Ploiesti este intr-o reparatie constanta

Centura Ploiesti Vest, preia traficul de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti catre Valea Prahovei si Brasov, o ruta destul de importanta atat din punct de vedere logistic general, cat si al faptului ca Valea Prahovei este o destinatie turistica extrem de populara. Din pacate, centura mai sus mentionata se afla in noi reparatii cu trei din cele cinci pasaje se afla in reabilitare capitala.

Lucrari de reparatii sunt duse la pasajele rutiere la km 9+004, km 10+305 – peste DN 72 – si la km 10+604; traficul este deviat pentru a facilita reparatiile la suprastructura acestor trei pasaje. In prezent pe centura de vest a Ploiestiului se circula pe o singura banda de sens, iar finalizarea lucrarilor de reparatii este estimata undeva la sfarsitul lunii octombrie, conform datelor CNADNR.

Valoare lucrarilor pentru cele trei pasaje se ridica la aproape 1.5 milioane de euro dar conform CNADNR aceste reparatii nu se gasesc sub investitia finalizata din urma cu trei ani, cand aproape 12,8 kilometri din centura de Vest a Ploiestiului au fost modernizati.

Lucrarile incheiate in vara lui 2010 au extins soseaua de la doua la patru benzi, iar valoarea lucrarilor s-a ridicat la 32,5 milioane de euro. Cele patru benzi de circulatie, cate doua pe fiecare sens de mers, avand latimea de 3.5 metri.

Dupa cum spuneam la inceput, Centura Ploiesti Vest este de o importanta majora pentru traficul dintre Bucuresti si Valea Prahovei, si evident Brasov; considerand faptul ca aceasta preia autovehiculele de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti, care desi inca nu este preferata lui DN1, totusi este asteptat ca pe viitor traficul de pe ea sa se mareasca. Una dintre posibile explicatii pentru acest trafic redus este faptul ca autostrada Bucuresti-Ploiesti nu este finalizata complet mai lipsind inca 6.5 kilometri intre Soseaua Petricani si Centura Capitalei pentru a convinge mai multi soferi sa aleaga autostrada.

Share
Acest articol a fost publicat in Blog.