Rezervari telefonice
+4 0733  311   177
+4 0244 520 488

UE considera schimbarea sistemului de masurare a consumului de combustibil

consum

De ceva vreme exista un scandal legal de masluirea valorilor oficiale ale consumului de catre constructorii de autovehicule. Daca acest lucru s-ar impiedica de foarte multe hopuri in America de exemplu, unde reprezentantii la nivel federal sunt cumparati de marile corporatii, in Uniunea Europeana lucrurile stau putin diferit.

UE planuieste sa adopte pana cel tarziu in 2017 un noi sistem de masurare a consumului si emisiilor, sa introduca un standard eralist al acestora, iar reactia constructorilor nu a intarziat si a fost cel putin vehementa.

Totul a pornit de la faptul ca marii constructori auto aveau obiceiul de a obtine valori teoretice ale consumului cu pana la 30% mai mici decat in viata reala. Ca rezultat al valului de nemultumire creat de acest lucru, oficialii Uniunii Europene au decis sa inlocuiasca sistemul actual NEDC – New European Drive Cycle – cu un sistem mai drastic si realist, WLTP – World Light-Vehicle Test Procedure.

Noul sistem ar trebui sa fie implementat in 2017 si ca rezultat producatorii auto incearca sa amane aceasta miscare pana dupa 2020, mare mirare. Motivul lor este ca limita emisiilor de CO2 care trebuie respectata in 2015 va fi 130g/km, iar in 2020 va ajunge la 95 g/km. Vesti bune pentru cei care dorim sa pulam mai putin planeta dar nu la fel de bune pentru finantele companiilor, deoarece aceste cote implica ‘mari eforturi financiare’ pentru adaptarea tehnologiei auto.

Introducerea normelor de masurare WLTP va obliga pe multi producatori sa gaseasca solutii pentru a reduce cu 50% actualul nivel al emisiilor de dioxid de carbon. Daca se ia in calcul costul tehnologic, de 30 de euro pe gramul de dioxid de carbon, ar insemna un effort financiar de peste 10 miliarde euro pentru constructori pana in 2017.

Acest lucru va duce la scumpirea masinilor – desigur – dar este destul de clar ca producatorii care au pariat deja pe hibridizare si propulsie electrica vor putea ori sa se mentina la suprafata ori sa se ridice la suprafata, in timp ce constructorii care se bazeaza pe motoare mari si motoare diesel, vor fi cei mai loviti pe piata europeana.

Share

Comments

comments

Acest articol a fost publicat in Blog.