
Constructia autostrazii Sibiu-Pitesti a facut zilele acestea primul pas dupa ce licitatia a fost relansata pentru revizuirea studiului de fezabilitate. Autostrata este considerata ‘veriga lipsa’ din autostrada care leaga estu de vest si se preconizeaza ca aceasta va costa intre 10 si 11,7 milioane de euro.
Tronsonul Sibiu-pitesti ar urma sa decongestioneze traficul de pe Valea Oltului si este singurul tronson de autostrada care leaga vestul de estul Romaniei deoarece Nadlac-Constanta nu are nici macar un studiu de fezabilitate realizat.
Autostrada de 116 kiloemtri, un tronsol de autostrada care a fost ceruta in repetate randuri inclusiv de cel mai mare exportator local – grupul auto Dacia-Renault – trece pentru a treia oara in ultimii 7 ani printr-o procedura de licitare a studiului de fezabiltiate. Acesta este documentul care practic stabileste traseul, detaliile tehnice precum si costul final.
In tot acest timp statul a cheltuit foarte multi bani – in perioada 2007-2008 2.5 milioane de euro – pentru studiile de fezabiltiate al acestei autostratzi. Acel studiua estimate un cost de circa 3 miliarde de euro pentru constructia celor 116 km, dar intre timp acel studiu a expirat si CNADNR a demarat proceduri de licitatie pentru revizuirea studiului in primavara lui 2012.
Studiul din noiembrie 2012 a evaluat constructia la putin peste 14 milioane de euro, dar aceasta a fost anulata ulterior. Cam asa se fac lucrurile in Romania.
Acest tronson de autostrada ar urma sa fie platit din bani europeni, ca atare faptul ca licitatiile au trenat intr-un astfel de hal este un lucru de condamnat.
Licitatia pentru revizuirea studiului de fezabiltiate abia a fost lansata, dupa ce aceasta va avea un castigator, aceasta va dura in jur de 12 luni; lucrarile se pot spera ca vor incepe la 1 ianuarie 2017.
Ramane de vazut daca o schimbare de conducere la Ministerul Transporturilor va aduce si alte schimbari legate de aceasta autostrada.