Rezervari telefonice
+4 0733  311   177
+4 0244 520 488

Anul nou vine cu noi proiecte de autostrazi

autostrazile

In 2014 compania de drumuri planuieste sa demareze lucrari la aproape 400 de kilometri de autostrada noua, precum si intregirea retelei locale de autostrazi cu trei ‘petice’ de autostrada cu o lungime adunata de 60 de kilometri, la care se lucreaza din 2011.

Considerand faptul ca in 2013 nu s-a deschis nici un santier nou de autostrazi, 2014 pare sa fie cel putin optimist cu cei 400 de kilometri care urmeaza sa fie finantati atat din fonduri europene cat si prin concesiune.

Cele mai importante proiecte de autostrazi la capitolul valoare monetara sunt trei autostrazi care vor fi realizate in concesiune: Comarnic-Brasov, Craiova-Pitesti si inelul de centura sud al Bucurestiului la standard de autostrada.

In total cele trei tronsoane vor avea o lungime cumulata de aproape 230 de kiloemtri si vor costa aproximativ 5 miliarde de euro.

Tot in 2014 vor incepe lucrarile si la cei 70 de kilometri de autostrada dintre Sebes si Turda. Aceasta va fi finantata din fonduri europene si va costa in medie 6 milioane de euro pe kilometru.

In acelasi timp, lucrarile la cei 100 km de autostrada de pe ruta Timisoara-Lugoj-Deva urmeaza sa inceapa anul acesta. Cele patru tronsoane care lipsesc de pe aceasta ruta vor fi construite din bani europeni.

In ciuda acestor planuri, in 2014 nu sunt programate sa se deschida mai mult de 60 de kilometric de tronsoane, pe rutele Orastie-Sibiu sip e Nadlac-Arad.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania – CNADNR – a reziliat contractele pentru doua loturi in care este impartita autostrada Nadlac-Arad care reprezinta poarta de intrare in Romania dinspre vestul Europei. Proiectele pentru cele doua portiuni au fost castigate de catre italienii de la Astaldi si de catre nemtii de la Max Boegl si se preconizeaza ca tronsonul va fi livrat in toamna lui 2014.

In ceea ce priveste tronsonul Pecica-Arad, acesta este finalizat in proportie de aproape 85% dar inca nu are un constructor nou deoarece firma austriaca Alpine care l-a construit a intrat in faliment la nivel international si in insolventa in Romania, ca atare CNADNR a reziliat contractul.

Share

Comments

comments

Acest articol a fost publicat in Blog.