Brevetele Tesla acum disponibile pentru toti cei care vor sa utilzieze

Saptamana trecuta a vazut unul dintre cele mai interesante si importante evenimente pentru industria automobilelor globala: CEOul Tesla – Elon Musk – a declarat ca pune la dispozitiile cateva din brevetele companiei sale producatorilor care doresc sa le foloseasca.

Intr-un post pe blogul sau, Elon Musk a spus ca initial Tesla s-a simtit obligata sa creeze aceste brevete din cauza grijii ca producatori mari de masini le-ar copia tehnologia si si-ar utiliza capacitatile masive de fabricare si marketing pentru a ingropa Tesla.

Se pare ca s-a inselat, realitatea fiind foarte diferita – programele de masini electrice, sau ale vehiculelor care nu functioneaza cu motoare cu combustie interna, de la marii producatori sunt mici sau non-existente, atingand in medie mai putin de un procent din totalul vanzarilor.

Conform lui Musk, adevarata concurenta a companiei sale nu a fost formata de vehicule cu emisii zero produse de alte companii – de exemplu Nissan Leaf, Mitsubishi i-MiEV, BMW i3 sau Renault Zoe – adevarata concurenta vine tot de la vehiculele cu motoare traditioanle care folosesc hidrocarburi.

Tehnologiile pe care Tesla le-a ‘descuiat’ include proiectele pentru bateriile litiu-ion, precum si standardele legate de statiile de incarcare rapida de 135kW Tesla.

Se estimeaza ca exista aproximativ doua miliarde de masini pe strazile planetei, si companiile de masini produc in jur de 100 de milioane de vehicule noi in fiecare an. Asta inseamna ca si daca intreaga productie mondiala de autovehicule s-ar schimba instant pentru a produce masini electrice, ar fi nevoie de cel putin douazeci de ani pentru a inlocui toate masinile planetei cu vehicule cu zero emisii.

Eliberand brevetele, Tesla spera ca va impulsiona producatorii de masini atat cei stabiliti cat si cei care d-abia incep, in dezvoltarea vehiculelor electrice.

In ceea ce priveste celelalte planuri ale companiei, toate proiectele sunt inca in program, in afara de lansarea SUVului Model X, care a fost amanata pana in 2015, deoarece companie doreste ca portierele distincte ale acestuia sa iasa perfect.

Share
Acest articol a fost publicat in Blog.