CNADNR face plati dar rezultatele nu se vad

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale – CNADNR – a efectuat plati in primul semestru in valoare de aproape 750 milioane de euro dar mai nimic din aceste sume nu este vizibil in realitatea dura a soselelor nu-prea-dure ale tarii.

Conform documentelor transmise de catre CNADNR, majoritatea acestori plati catre diferite companii in primul semestru se refera la lucrari care au fost deja efectuate, unele dintre ele fiind deja deschise circulatiei inca din 2012, dupa cum este cazul autostrazilor Bucuresti-Ploiesti sau Timisoara-Lugoj, unele fiind non-existente.

Asta inseamna ca platile acestea sunt de fapt facturi restante din anii anteriori, si doar o parte din ei fiind directionati pentru continuarea lucrarilor care se afla deja in derulare.

In timpul primului semestru, CNADNR nu a semnat contracte noi decat in valoare de 6 milioane de euro, 6 din cei aproximativ 750 deja platiti, si acesta nu este un semn bun deloc.

Aceste doua cifre sunt niste indicatori foarte buni ai situatiei dezastruoase in care se gaseste infrastructura rutiera din tara, si sa nu uitam contextul ca avem doar 548 de kilometri de autostrazi, statul a redus foarte mult cheltuielile pentru investitii si momentan nu mai plateste decat facturile vechi catre constructori.

Asta inseamna ca proiectele de autostrazi aflate in constructie sunt deja in intarziere la capitolul plati si n-ar trebui sa ne mire ca sunt in intarziere si cu constructia. Spre exemplu, multe dintre santierele situate pe Coridorul IV paneuropean aveau termen de finalizare in aprilie, dar dupa cum va puteti da seama deja, aceasta data a fost decalata cu cel putin cateva luni in conditiile in care stadiul lor fizic de executie nu depaseste 55-70%.

La o privire mai atenta asupra cheltuielilor acestea putem observa cum compania americana Bechtel a primit 41 de miliarde de euro fara ca acestia sa fi construit nici macar un centimetru din Autostrada Transilvania. Acel contract a fost reziliat de catre statul roman dar in urma acestei rezilieri statul roman a trebuit sa plateasca 37 de milioane de euro firmei americane.

Share
Acest articol a fost publicat in Blog.