Dacia importa tabla de caroserie de 100 mil. euro pe an

In ciuda faptului ca fabrica Dacia produce peste 300.000 de masini pe an – si are nevoie de o cantitate apreciabila de tabla de caroserie – desi firma ar putea achizitiona tabla din tara de la fostul combinat Sidex – acum ArcelorMittal Galati – nu o face deoarece tabla de la Galati nu se ridica la standardul necesar.

Asta inseamna ca Dacia importa tabla in valoare de 100 de milioane de euro care ar fi putut sa fie achizitionata de la Galati daca noul proprietar ar fi investit circa 50 de milioane de euro in laminorul de tabla pentru a obtine tabla galvanizata si uniforma.

Este o anomalie tipic romaneasca, Galati produce tabla care ar putea fi folosita la Pitesti – la doar 300 km distanta – dar acest lucru nu este posibil deoarece Ford si Dacia cer un standard european de calitate pe care noua conducere indiana nu il atinge.

Ar fi nevoie de un standard de calitate care sa ofere cel putin sapte ani de rezistenta la coroziune, dar au existat cazuri in care tabla livrata de la fostul combinat Sidex sa fi venit deja ruginita.

Dacia s-a confruntat cu problema punctelor de rugina la modelele Logan sedan fabricate intre 2004 si 2006. In 2008 Dacia a demarat o campanile de rechemare a acestor modele deoarece prezentau deja puncte de rugina.

Reprezentantii Dacia au spus ca tabla si otel se achizitioneaza inca din tara, dar pentru caroserie se achizitioneaza din Slovacia – de la U.S. Steel – si de la producatori din Germania. Acestia au dorit sa adauge faptul ca achizitiile nu se fac neaparat pe criteriul de pret, ci pe anumite caracteristici chimice si mecanice care nu pot fi gasite in tara.

Acestia au tinut sa mentioneze acest ultim fapt deoarece ArcelorMittal Galati vinde tabla cu doar 500-600 de euro/tona in timp ce producatorii din afara tarii – care fac tipurile de tabla necesara – isi vand produsele cu 800-900 de euro/tona.

Share
Acest articol a fost publicat in Blog.