Dealerii auto autohtoni trebuie sa organizeze saloane auto cu vanzare

Din cauza lipsei unui salon international, dealerii auto autohtoni trebuie sa sustina imaginea marcilor auto si la saloane auto de rang secund, deoarece de sase ani nu s-a mai organizat un salon auto national la Bucuresti.

Conform reperzentatnului unuia dinter cei mai mari dealeri Ford din Bucuresti, salonul nu mai este o modaltiate de vanzare cat una de a promova imaginea. Important este sa mentina imaginea Ford si cea a dealerului in mintea clientului si de obicei vanzarile nu cresc spectaculos in urma acestor saloane dar in cadrul lor se vand totusi cateva modele.

In ultimii ani, Salonul International Auto Bucuresti – SIAB – organizat la standarde internationale si sustinut de importatori si constructori auto, a fost inlocuit, oarecum, de doua saloane auto la care participa dealerii auto. Primul are loc in primavara in Piata constitutiei – Salonul Auto Moto – organizat de compania K Group, iar al doilea – Salonul Auto Bucuresti – este organizat toaman de firma Premium Expo la Romaero Baneasa.

Pentru a oferi o comparatie intre situatia curenta si cea din tercut, inchirierea unui metru patrat de stand la Salonul Auto Moto costa in jur de 40-50 de euro – conform surselor din piata – in timp ce la SIAB 2007 – ultima editia a salonului international – pretul era undeva intre 50 si 90 de euro.

La costul unui stand la un salon internationl se adauga si costurile suplimentare care implica transportul conceptelor sau asigurarea masinilor prezentate si la inceputul anului oficialii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile – APIA – au declarat ca prezenta piata auto locala nu-si poate permite un salon international.

La cea de-a doua editie a Salonului Auto Moto – SAM – vor fi prezente 25 de marci auto cu 100 de autoturisme, utilitare, motocliclete, scutere, ATV-uri precum si piese de schimb.

Share
Acest articol a fost publicat in Blog.