![](http://www.autocarhire.ro/wp-content/uploads/2013/05/poluare-masini1-300x182.jpg)
Zoltan Brassai – directorul general Ford Romania – a ridicat primul semnal de alarma in legatura cu efectele nedorite posibile ale programului ‘Rabla’. Anume, posibilitatea ca ‘Rabla’ sa duca la inlocuirea masinilor vechi curente, cu masini vechi din import.
Zoltan a declarat ca oamenii isi vor casa masinile vechi, vor vinde tichetul si-apoi acei bani vor ajunge in Vest de unde oamenii isi pot cumpara o masina veche de peste zece sau cincisprezece ani – poate chiar mai poluanta decat cea casata – pentru ca timbrul de mediu este foarte redus pentru masinile pana in Euro 2.
El a mai adaugat cum sistemul actual nu va face nimic sa descurajeze piata gri a voucherelor, astfel clientul final nu va beneficia de valoaraea nominal totala, ci mai degraba doar de vreo 500 de euro.
Tichetele valorice – voucherele – obtinute ca rezultat al casarii masinii vechi vor fi distribuite incepand cu data de 15 mai si pot fi decontate pana la 20 noiembrie, repartitia acestora facandu-se dupa numarul de autovehicule vechi din fiecare judet.
Clientii Rabla vor beneficia de un potential de 20.000 de vouchere, in valoare de cate 1.500 de euro – 17.000 din ele vor fi destinate persoanelor fizice si juridice, in timp ce restul de 3.000 se vor duce institutiilor publice.
Parerile legate de programul ‘Rabla’ sunt impartite pe piata de autovehicule, exista voci care il sustin, argumentand motivul ca tara noastra are unul dintre cele mai invechite parcuri auto de pe continent – varsta medie este de peste 13 ani. Dar exista si voci – care provin de la nume foarte sonore cum ar fi Ford si Porsche – care sustin ca ‘Rabla’ trebuie suspendat pentru cativa ani.
Numerele par sa-l sustina pe domnul Brassai deoarece in ultimii ani, in ciuda faptului ca au fost casate peste 300.000 de autovehicule, varsta medie a parcului auto a crescut, deoarece taxa de poluare a incurajat importurile de masini vechi.