Rezervari telefonice
+4 0733  311   177
+4 0244 520 488

Importurile de masini la mana a doua sunt la maxim

masini-mana-a-doua

Luna trecuta, importurile de masini la mana a doua au atins maximul ultimilor trei ani, cu un volum total de aproape 26.800 de unitati.  Comparativ cu perioada similara a lui 2012 este o crestere cu 72%, conform datelor de la Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor – DRPCIV.

S-ar parea ca previziunile analistilor dinaintea introducerii noului timbru de mediu se adeveresc, importurile de masini second-hand putand fi cu greu temperate in Romania deoarece acestea nu sunt fiscalizate corespunzator.

Odata cu cresterea taxelor pentru masinile Euro 3 si 4, clientii s-au orientat – evident – spre Euro 1 si 2.

Cresterea rapida a importurilor de masini second-hand si a masinilor cu preturi intre 10.000 – 13.000 de euro, care concureaza direct cu automobilele noi, au luat prin surprindere piata auto locala in conditiile in care Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile a estima ca ritmul de crestere a importurilor de masini la mana a doua se va diminua dupa intrarea in vigoare a timbrului de mediu.

Conform datelor de la DRPCIV, in iulie 2013 cele mai importante modele au fost Volkswagen Golf III si IV si BMW Seria 3, produs incepand cu 1998 – respectiv masini cu o varsta medie de 15 ani. In iulie 2012 cele mai populare masini erau VW Golf IV sau Opel Astra G, cu o varsta medie de 10-12 ani.

Mai ingrijorator este ca masinille importate sunt cam in proportie de jumatate cu o vechime intre 10 si 15 ani, iar cealalta jumatate cu o vechime intre 10 si 23 de ani. Normele de poluare in cazul ultimului segment fiind foarte slabe.

Aceasta crestere este destul de ingrijoratoare avand in vedere faptul ca statul a investit aproape 500 milioane de euro in programul Rabla din 2005 pana in prezent pentru a elibera drumurile de masinile vechi.

Vom mentine situatia sub observatie sa vedem ce se intampla in viitorul apropriat, daca aceste cifre vor duce la o modificare a timbrului de mediu sau a legislatiei in general.

Share

Comments

comments

Acest articol a fost publicat in Blog.