Productia de la Automobile Dacia va atinge un nivel de peste 340.000 de masini anul acesta, cu conditia ca ritmul de crestere de 20% din primele sapte luni sa se pastreze. La acest volum se adauga si cele 75.000 de masini Ford B-Max asamblate la Craiova.
Productia de masini a atins luna trecuta un nou maxim istoric, aceasta depasind recordul stabilit in luna mai.
Daca Dacia si Ford isi vor mentine ritmul de productie pana la sfarsitul anului, atunci in total, cei doi ar putea produce peste 420.000 de unitati in 2013.
Acest numar ar fi o crestere cu 30% comparativ cu 2012, cu o valoare cumulata de peste sase miliarde de euro, 90% din productie fiind menita pentru export.
In acest context, Romania se va putea clasa pe locul 9 in topul tarilor europene in acest an, in topul producatorilor de automobile, astfel depasind Italia.
Daca privim piata la nivel global acum, volumul productiei de autovehicule mici se va situa anul acesta in jurul a 81 de milioane de unitati. Asta inseamna ca Romania nu acopera nici macar 0.5% din productia globala. Asta inseamna ca exista foarte mult loc de crestere in continuare si Romania poate oferi conditii mai attractive multor producatori decat alte state europene daca ne uitam la costurile fortei de munca si baza de selectie in domeniu, si stim foarte bine ca producatorii se uita intr-adevar la ambii factori, precum si multi altii la care din pacate Romania nu merge la fel de bine – stabiltate politica fiind unul dintre acestia.
Totusi, evolutia productiei subliniaza importanta industriei auto pentru economia romaneasca, considerand ca aceasta a generat anul trecut peste 12 miliarde de euro – echivalentul a aproape 3% din Produsul Intern Brut al Romaniaie si 10% din exporturile tarii.
Pentru a atrage investitori pe viitor, se cere o introducere a consolidarii fiscale pentru impozitul pe profit si mentinerea stabilitatii si predictibilitatii politicii fiscale in general.