Limita de viteza de 100 km/h de pe tronsonul de Autostrada dintre Centura Bucuresti si nodul rutier de la Moara Vlasiei a fost ridicata de catre Politia Autostrazii cu 30 km/h. Acum se poate circula cu 130km/h pe intreaga lungime a autostrazii de aproximativ 56 de kilometri. Restrictia a fost eliminate la sfarsitul lunii iunie.
Aceasta ridicare a limitei de viteze inseamna ca distanta dintre Centura Capitalei si Centura de Vest a Ploiestiului va putea fi parcursa in mai putin de jumatate de ora. Rularea cu 130km/ in loc de 100 km/h pe tronsonul de 13 km intre Centura si Moara Vlasiei va economisi soferilor in jur de cinci minute.
In ciuda acestui fapt, Drumul National 1 inca este preferat de trei din patru soferi. Acest fapt se datoreaza mai multor cauze: nu doar ca autostrada este mai lunga decat DN1, dar si faptul ca intrarea se face de pe Centura Capitalei.
Pe DN1 de exemplu, distanta dintre intrarea Otopeni si sensul giratoriu de la intrare in Ploiesti sunt 41 de kilometri, distanta care poate fi parcursa – respectand limitele de viteza de 100km/h in afara localitatilor si de 70 km/h in localitati – in 32 de minute.
Daca alegem autostrada pentru a ne deplasa intre aceleasi doua puncte, distanta creste la 66 de kilometri, iar timpul la 36 de minute. Pe langa aceste cresteri, rularea cu 130km/h creste cu pana la 20% consumul autoturismelor, fata de perioadele in care acestea ruleaza cu 100km/h.
A3 Bucuresti-Ploiesti este prima autostrada din tara care ‘dubleaza’ un drum national cu doua benzi pe sens, celelalte tronsoane fiind construite sa dubleze doar drumuri cu o singura banda de sens. Dar daca privim din alta perspectiva, tronsonul dintre Bucuresti si Ploiesti al Drumului National 1 este unul dintre cele mai periculoase din Romania daca ne uitam la numarul ridicat de accidente grave care au loc pe acesta in fiecare an.