O scurta retrospectiva auto in Romania pentru 2013

 

Atat productia de autovehicule cat si exporturile si produtia de componente au vazut mari progrese pentru industria auto locala in 2013. La toate acestea s-a adaugat si munca inginerilor de la Continental si Bosch.

Continental si Bosch au pus bazele, la Timisoara si Cluj, a unora dintre cele mai mari centre de cercetare in cadrul tehnologiilor de masini autonome.

In acest timp Dacia si Ford au marit productia de masini iar exporturile au facut recorduri noi. Singura arie in care nu s-au atins sau depasit asteptarile a fost cel al vanzarilor de masini, piata auto locala fiind puternic afectata in 2013 de importurile peste asteptari de mari de masini la mana a doua datorate implementarii noului timbru de mediu.

Din pacate vanzarile de masini nu au ramas in anul 2013 in jurul valorii de 70.000 de unitati, in schimb acestea au scazut cu aproape 10%; piata fiind sustinuta – conform estimarilor – de catre achizitiile facute de firme, puterea redusa de cumparare a persoanelor fizice afectand piata.

Conform estimarilor productia de autovehicule in Romania s-a indreptat spre pragul de 400.000 de masini, atingand cel mai ridicat volum atins vreodata pe piata locala. Acesta a fost sustinut in principal de uzina Dacia, la care a contribuit insa – intr-o masura mult mai mica – si Ford Romania.

Producatorii de componente si-au continuat investiile in tara, printre cele mai mari fiind anuntate investiile Pirelli in uzina de la Slatina precum si investitia Daimler de la Sebes, cea din urma fiind cea mai mare surpriza a anului din acest punct de vedere.

Din pacate programul Rabla nu a revenit la forma de dinainte de 2010, a venit cu o prima de casare aproape dubla de 1.500 de uro, tichetul fiind de asemenea transferabil dar de data asta avand o periaoda de valabilitate limitata la 45 de zile lucratoare si un singur voucher se putea utilize la achizitia unei masini.

Share
Acest articol a fost publicat in Blog.