Starea Automobile Dacia dupa cinci ani de criza

Automobile Dacia nu doar ca a supravietuit celor cinci ani de criza – 2009-2013 – dar anul trecut – 2013 – a vazut o afacere record de 4,16 miliarde de euro, o cifra dubla fata de 2009 – cand a inceput criza economica – precum si cel mai mar eprofit din ultimii sase ani, o cifra de 76 milioane de euro.

Pe durata crizei, Renault a investit aproape 800 milioane euro in Romania, o portiune semnificativa din totalul de 2,2 miliarde de euro investite intre 2000 si 2013. investitiile au avansat pe masura ce in uzina Dacia din tara au intrat in productie intai Sandero Stepway – in 2009 – Duster – in 2010 – iar inspre finalul perioadei, noile generatii de Logan si Sandero – in 2012 – care au fost urmate in 2013 de noul Duster facelift. Tot in acest interval, la uzina de la Mioveni a intrat in productie si un nou motor de ultima generatie, de 0,9 litri Tce supraalimentat pe benzine, pe langa cele de 1,4 si 1,6 litri.

Cresterea puternica de 45% a cifrei de afaceri intre 2012 si 2013 a venit in conditiile in care si productia uzinei a crescut in acel interval, atingand un nivel record de 342.610 de masini – o cifra in crestere cu 16% fata de anul anterior. Accelerarea afacerii s-a intamplat si in contextul in care in noiembrie lui 2012 francezii au decis ca in Romania sa se produca la Mioveni si noua generatie de Renault Symbol, model realizat pe aceeasi platforma cu Logan.

Peste 17% din productia din 2013 este formata din modele Renault, iar din totalul de productie, modelul Renault Symbol numara 16% – acea diferenta de un procent reprezinta alte modele cu sigla Renault cum ar fi Sandero, Logan sau Duster.

In 2012, brandul Renault reprezenta 7,6% din productia totata Automobile Dacia, aceasta crestere fiind in mare parte datorita modelului Symbol, productia modelului fiind mutata din Turcia in Romania cand s-a lansat generatia noua.

Share
This entry was posted in Blog and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.