Rezervari telefonice
+4 0733  311   177
+4 0244 520 488

Timbrul de mediu va fi aprobat marti

timbru-de-mediu

In ziua de marti 19 februarie 2013, este asteptat ca Guvernul Rmaniei sa aprobe timbrul de mediu auto printr-o ordonanta de urgenta si nu printr-un proiect de lege, timbrul urmand sa fie aplicat imediat ce este publicat in Monitorul Oficial.

Noua forma a timbrului anuntata de catre Guvern vine cu o formula de calcul diferita care va duce la o crestere de aproape 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3, si o scadere cuprinsa intre 60% si 80% pentru masinile de la Euro 2 in jos – pentru Euro 2 va scadea cu 60%, pentru Euro 1 cu 80% iar pentru autovehiculele non-Euro cu 90%.

Timbrul de mediu va fi platit o singura data, la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere, dar nu va vi necesar sa fie platit in situatiile tranzactiilor civile, cum ar fi mostenire sau partaj.

Conform unui document elaborat si eliberat de catre Ministerul de Mediu, sub noul timbru taxa va ramane identical pentru maxini Euro 5, in timp ce pentru cele Euro 6, hibride si electrice, timbru de mediu va fi zero.

Totusi trebuie mentionat ca in acelasi document se pot observa si scaderi de taxe pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Dacia Logan – care are o emisie mai mare de CO2, taxa creste.

Impactul timbrului de mediu se va face simtit foarte ptuernic in ceea ce priveste inmatricularea masinilor second-hand, spre exemplu pentru masinile second-hand inmatriculate in 2012, taxa va creste in majoritatea cazurilor.

Timbrul va fi aplicat doar autovehiculelor de tip M1, respective vehiculele destinate transportului de persoane care au, in afara de scaunul soferului, cel mult opt locuri pe scaune. Titurile, autocarele sau autobuzele sutn exceptate de la timbru, pentru acestea fiind inca activa taxa auto actuala.

In ceea ce priveste autovehiculele inmatriculate inainte de 2007 – inainte ca prima versiune a taxei de mediu sa intre in vigoare – Guvernul a decis ca acestea nu pot fi scutite de la noul timbre, pe motivul ca ar constitui discriminare. Solutia fiind sa se recalculeze cotele pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata

Share

Comments

comments

This entry was posted in Blog and tagged . Bookmark the permalink.