Rezervari telefonice
+4 0733  311   177
+4 0244 520 488

Transfagarasanul

Transfagarasan

Transfagarasanul are o lungime de 151 de kilometric, si se serpuie printre munti si nori, incepandu-si drumul in judetul Arges si terminandu-se intre Sibiu si Brasov.

Este una dintre mostenirile perioadei comuniste, fiind construit in patru ani, si se spune ca multi soldati si muncitori si-au dat viata pentru construirea acestui drum – datele oficiale mentioneaza 40 de oameni care au murit la construirea Transfagarasanului.

In jur de 3 milioane de tone de roca au fost dislocate si peste 290.000 de metri cubi de material au fost utilizate pentru zidarie. Constructia si escavatia tunelului Capra-Balea a rezultat in 41.000 metri cubi de roca.

Spre deosebire de majoritatea celorlalte mosteniri din perioada comunista, Transfagarasanul este nu doar o mostenire utila si inca functionala, dar si una spectaculoasa. Mai merita mentionat faptul ca pana la constructia acestui drum, aceasta regiune a muntilor nu putea fi traversata nici cu calul.

Numele si-l trage, destul de evident, de la faptul ca traverseaza Muntii Fagaras, similar cu Transalpina care ajunge pana la inaltimea de 2145 – Transfagarasanul ajunge doar pana la 2042, dar este asfaltat in totalitate, spre deosebire de Transalpina – dar despre acel drum intr-un articol viitor.

Traseul Transfagarasanului porneste din comuna Bascov, trece prin fata hidrocentralei Vidraru, si apoi urca spre Cetatea Poenari. Drumul are trei tunele scurte, trece pa langa Cascada Capra, si-apoi trece pe la Balea Lac. Tunelul Balea este cel mai lung din tara – neiluminat si neaerisit – e inalt de 4.4 metri si lat de 6 metri plus trotuar de un metru.

Rezervatia naturala Lacul balea si Golul Alpin sunt dispuse pe partea de nord a drumului, iar dupa ce trecem de lacul Balea si cascada cu acelasi nume, ajungem la portiunea de drum cuprinsa intre Piscul Negru si Cascada Balea – acesta este inchis pe perioada iernii totusi, totusi poate fi vizitat. In aceasta perioada vizitatorii ajung la Cabana Balea cu telecabina.

Share

Comments

comments

This entry was posted in Blog and tagged . Bookmark the permalink.