Rezervari telefonice
+4 0733  311   177
+4 0244 520 488

Vanzarile Dacia au crescut in primul semestru al lui 2013

vanzarile-dacia

Ne place sa tinem un ochi asupra industriei de autovehicule din tara, si acest lucru inseamna in principal sa vedem ce face si cum se descurca marca Dacia atat in tara cat si in lume. Astazi putem raporta ca vanzarile Dacia au crescut cu 16,5% in primul semestru al lui 2013 in comparatie cu aceeasi perioada in 2012, la nivel global.

Aceasta crestere se datoreaza succesului modelului Duster, dinamicii mai bune a modelelor Lodgy si Dokker precum si noilor variante de Logan si Sandero.

Vanzarile autoturismelor Dacia au crescut in prima jumatate a anului 2013 cu 16,2% la 200,100 unitati, iar livrarile de vehicule comerciale usoare au crescut cu 21%, adica 11.300 modele.

Discutand exclusiv despre modele Dacia, noua varianta Sandero a crescut pe toate pietele, cele mai mari cresteri fiind in Belgia – 99%, Spania – 61%, Turcia – 35%, Franta – 32% si Italia – 32%.

In acest timp, modelul Duster – care este comercializat atat sub marca Dacia cat si Renault – a vandut 188.868 unitati, o crestere cu 50%, bucurandu-se de un success semnificativ in India, piata pe care Renault a devenit cea mai mare marca europeana.

Aceste cresteri in vanzari pe segmental Dacia au luat loc pe fundalul scaderii vanzarilor grupului Renault la nivel global cu 1,9%, la 1,302 milioane autovehicule. Aceasta scadere este ceva generalizat pentru toate marii producatori de autoturisme, si se datoreaza in principal situatiei economice dificile din Europa, piata unde segmental auto este intr-un declin constant si puternic de cativa ani. Vanzarile din Europa au ajuns aproape la minimul ultimilor 20 de ani, asta spune destul de multe.

Trebuie mentionat ca desi vanzarile au scazut pe piata europeana, vanzarile Renault pe plan international au crescut cu 4.3% – un nivel record. Piata romaneasca este in ton cu piata europeana, Renault inregistrand o scadere de 19% aici.

Conform datelor oferite de Renault, Dacia a inregistrat in Europa o cota de piata de 2%, reprezentand numarul de autoturisme si vehicule comerciale usoare, in urcare cu 0,4 procente fata de aceeasi perioada a 2012.

Share

Comments

comments

Acest articol a fost publicat in Blog.