La nivel mondial vanzarile Dacia au fost in crestere cu aproximativ 5% la nivel mondial, vanzand aproape 360.000 de masini. Totusi contrar ce-ati crede, aceasta crestere nu se datoreaza vanzarilor puternice pe piata autohtona, de fapt opusul fiind adevarat.
Vanzarile modelelor Dacia au fost sustinute de piete occidentale precum Franta si Germania, dar si de un interes sporit din tari din afara Uniunii Europene precum Algeria si Turcia, dar haide sa ne uitam in detaliu la cifrele pe anul trecut ca sa ne facem o idée mai buna.
Trebuie sa pornim mentionand faptul ca in 2011 vanzarile de autovehicule Dacia au scazut cu 2%, lucru care face cresterea de 5% inregistrata in 2012 cu atat mai promitatoare.
In 2012, cea mai mare piata pentru Dacia a ramas Franta, cu aproape 85.000 de unitati comercializate acolo – totusi acestea au vazut o scadere de 10% comparative cu 2011 – urmata de Germania unde s-au vandut putin peste 46.500 de unitati – o crestere cu 7% fata de 2011.
Pe locul trei se gaseste – in mod neasteptat – Algeria, unde Dacia a vazut o crestere in vanzari de 117%, da ati citit bine, o crestere de trei cifre in Algeria. Lucrul si mai interesant legat de acest fapt este ca unitatile vandute in Algeria sunt produse in uzina de la Mioveni, nu in cea din Maroc. Aceasta crestere pe piata nord-africana a dus la cresterea cifrei de afaceri a automobile Dacia, si poate ca rezultat al acestui lucru Renault au anuntat déjà din luna decembrie ca vor investi intr-o noua uzina in orasul Oran din Algeria de unde vor produce 75.000 de masini anual.
Intorcand discutia pe meleaguri europene, cea mai amre crestere din Uniune a fost vazuta in Polonia, unde vanzarile din 2012 au crescut cu 40% fata de 2011, la aproape 10.300 de unitati, iar Turcia a inregistrat o crestere de 36%, la aproape 29.000 de unitati.
Per ansanblu, vanzarile pe piata europeana au scazut cu 5% datorita contractarii pietei europene, Romania inregistrand o scadere in vanzari de peste 28% in 2012 fata de 2011.