Se pare ca anul 2014 va fi ultimul pentru programul Rabla, program pentru sustinerea reinnoirii parcului auto, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile – APIA – spune ca din 2015 Ministerul Finantelor ar trebui sa regandeasca impozitul anual pentru ca acesta sa fie calculat in functie de norma de poluare si emisii.
Conform presedintelui APIA – Ernest Popovici – organizatia sa va sustine derularea programului Rabla si in 2014 dar se doreste ca acesta sa fie ultimul an in care acesta se va desfasura. A adaugat ca ar dori ca programul sa inceapa de la mijlocul lunii februarie pentru a avea efect, nu din iunie cum s-a intamplat in acest an. A finalizat declaratia spunand ca APIA nu doreste schimbari in legatura cu prima de casare si nici cu volumul tichetelor.
Programul Rabla a fost inaugurat in anul 2005 si de atunci pana in acest an, s-au casat 460.000 de rable si s-au vandut 216.000 de masini noi.
In 2013 s-au pus la dispozitie 23.000 de tichete, s-au casat 20.000 de autovehicule si se estimeaza ca 11.800 de tichete au fost utilziate de persoane fizice la achizitia de masini noi, 1.700 de tichete fiind utilizate de persoanele juridice.
Aproximativ sapte mii de tichete s-au pierdut anul acesta deoarece valabilitatea lor a expirat, ceea ce se poate considera un castig ecologic deoarece s-au elimiant de pe strada masini vechi si poluante care n-au fost inlocuite.
APIA sustine si inlocuirea actualului sistem de impozitare inca de la inceputul anului si sustine si ideea ca timbrul de mediu trebuie sustinut cu un impozit anual calculat in functie de poluare, nu de capacitatea cilindrica cum se se intampla in prezent. Popovici subliniind ca acest impozit ar trebui calculat in functie de norma de poluare, emisiile de dioxid de carbon si vechimea masinii.