Daca per total vanzarile de masini au scazut pe parcursul anului trecut, acest lucru nu inseamna ca nu s-au vandut deloc masini, si astazi ne vom arunca putin ochii asupra liderului de piata pe categoria masini de lux din Romania si cum a reusit sa se mentina pe acea pozitie in 2013: BMW.
Spre deosebire de alte segmente ale pietii de autovehicule din tara, vanzarile marcii germane au crescut anul trecut cu un sanatos 8%, la 1,66 milioane de unitati, un record chiar. Acesta a fost al noualea an consecutiv cand BMW a fost lider pe piata autoturismelor de lux, in ciuda intensificarii concurentei din partea celor de la Audi si Mercedes-Benz.
Totusi livrarile anuale si pentru Audi au urcat cu 8%, la 1.58 milioane de unitati, iar cele de la Mercedes au crescut cu 11%, la 1.46 milioane.
Grupul BMW a raportat vanzari record in 2013 in pofida dificultatilor care persista pe multe alte piete auto, iar dorinta si planul pentru 2014 este sa creasca vanzarile din nou pentru a avea un nou an record, conform seful diviziei de vanzari a grupului, Ian Robertson.
Cand se includ si rezultatele marcilor Mini si Rolls-Royce, grupul BMW a consemnat o crestere de 6%, vanzarile brandului Mini crescand cu 1% iar cele ale Rolls-Royce cu 2%, un nou record.
Pentru a-si mentine pozitia din varful topului, grupul german va creste cheltuielile cu modele noi deoarece Audi si Mercedes au, cel mai probabil, de gand sa faca acelasi lucru pentru a prelua prima pozitie pe acest segment pana la sfarsitul deceniului.
BMW intentioneaza sa-si extinda in 2014 gama de modele prin introducerea autovehiculului sport hybrid i8.
Pe langa acesta, grupul urmeaza sa prezinte la salonul auto de la Detroit, noul coupe compact Seria 2, model cu care BMW doresc sa redobandeasca primul loc in topul vanzarilor din SUA.