
Daca ieri am vorbit despre inmatricularile de autovehicule pe piata autohtona, azi vom vorbi despre inmatricularile Dacia in afara granitelor tarii noastre, si vestile sunt destul de promitatoare.
Luna ianuarie a noului an a adus o crestere a inmatricularilor Dacia pe pietele principale ale Europei, si trebuie mentionat cateva eveniment notabile cum ar fi primele livrari pe piata din Marea Britanie si faptul ca in Spania noul Sandero a fost lider de piata in ianuarie.
Franta totusi se mentine cea mai mare piata externa pentru Dacia, unde luna ianuarie a vazut o crestere cu 10% a inmatricularilor fata de perioada similara a lui 2012.
In Spania, noul Sandero a fost cel mai vandut atuomobil, cu un volum de aproape 1.700 de unitati, depasind modele de la Nissan, Renault sau Seat.
Vicepresedintele Automobile Dacia, COnstantin Stroe a spus ca plusul obtinut in ianuarie este o veste buna pentru productia Dacia deoarece nu se asteapta la o revenire a vanzarilor Dacia in tara. Totusi, a continuat acesta, noile modele precum si Duster, inregistreaza cresteri pe pietele internationale, si pe piete noi cum ar fi India.
Din primele informatii se pare ca doar piata italiana a inregistrat scaderi in vanzari, scaderi serioase chiar, cu aproape 40%, si piata elvetiana, unde acestea au scazut cu 12%.
Debutul pe piata Marii Britanii a reprezentat o adevarata surpriza pentru Dacia, unde luna trecuta s-au inmatriculat aproape 300 de autovehicule Dacia. Este adevarat ca acest numar reprezinta doar 0.2% din piata britanica, dar este un semn bun ca aceasta ar putea juca un rol important pentru uzina din Romania deoarece Regatul Unit a vazut cele mai mari vanzari dupa 2008; luna ianuarie a lui 2013 aratand o crestere cu 11% in inmatriculari.
Dintre cele trei modele Dacia comercializate in Marea Britanie, Sandero, Sandero Stepway si Duster, doar cel din urma este importat din India, celelalte doua fiind produse la Mioveni.