Lupta pentru proiecte intre diferitele fabrici Dacia incepe sa se contureze din ce in ce mai bine, cu fabrica de la Mioveni fiind intr-un aparent dezavantaj.
Producatorul francez de masini a investit mult in fabrica Dacia din Romania si ca atare are noi asteptari in ceea ce priveste eficienta acestor investitii, precum si competitivitatea fabricii si productivitatea acesteia.
Situatia aceasta de inter-concurenta va deveni cu atat mai pregnanta in acest an deoarece va intra si India in ecuatie – pana acum automobilele Dacia erau produse in Romania si in Maroc doar – si asta va schimba foarte mult datele problemei pentru fabrica de la Mioveni.
Destul de previzibil, se pare ca factorul cel mai important este diferenta intre costul fortei de munca intre fabrica din Romania si fabricile din Maroc si India. Evident mai exista si alti factori important de ordin geografic care sunt luati in considerare, cum ar fi faptul ca SUV-urile Duster cu volan pe dreapta vor fi produse in India deoarece la fabrica din Chennai déjà se fabrica Duster cu volan pe dreapta pentru piata indiana. Pe de alta parte, modelele Sandero cu volan pe dreapta vor fi produse la Mioveni.
Pentru Jerome Olive – directorul general Dacia – situatia este destul de clara, fabrica din Romania nu poate concura nici cu cea din Maroc nici cu cea din India la capitolul costului fortei de munca. Daca in Romania salariul mediu al unui lucrator din fabrica de la Mioveni este de 500 de euro, in Maroc acesta este de 250. Comparatia cu fabrica din Tanger este cu atat mai accentuata cand consideram ca aceasta este conectata la port printr-o autostrada special construita de catre statul marocan pentru fabrica, in timp ce in Romania nu exista o autostrata care sa traverseze muntii si nici una completa care sa lege Pitestiul de Constanta.
Pusa in fata acestor date serios in defavoarea sa, fabrica de la Mioveni terbuie sa se remarce printre celelalte doua prin eficientizarea operatiunilor de productie si sa profite mai bine de proximitatea sa fata de centrul de inginerie.