Planurile agentiilor de turism romanesti

Pe piata romaneasca activeaza aproximativ 5.000 de agentii de turism, cu cinci dintre cele mai mari: Happy Tour, Perfect Tour, Eximtur, Aerotravel si Christian Tour atingand afaceri totale de circa 200 de milioane de euro in 2013.

Agentia Perfect Tour – care a finalziat anul trecut cu afaceri de aproximativ 49 de milioane de euro, un nivel aproape dublu fata de cel din 2012 – a bugetat o crestere a afacerilor de doua cifre, undeva intre 18 si 20%.

Aceasta crestere serioasa se datoreaza contractului semnat de agentie cu cea mai mare companie locala – Petrom – pentru contractarea de servicii de calatorie, in 2013. Se considera ca in jur de 70% din bisiness este generat de contracte cu companii.

In acest timp, Christian Tour se bazeaza pe vanzarile de pachete turistice catre persoane fizice. Agentia a trimis anul trecut aproximativ 150.000 de romani in vacanta estimeaza o afacere de 60 de milioane de euro si un numar de 200.000 de turisti pentru 2013. Christian Tour este un amalgam al fostelor agentii specializate pe turism intern Bibi Touring si touroperatorul Europa Travel.

Eximtur din Cluj-Napoca nu a bugetat o crestere a afecirol pe acest an, pastrand astfel linia din 2013 in care acestea au stagnat.

Grupul Gappy Tour – detinut de fondul de investitii GED, care mai detine si agentia online Paravion.ro, Travel House si Prestige Tours – se asteapta la venituri mai mari cu peste 10% anul asta.

In ceea ce priveste agentia de turism Aerotravel, aceasta a calculat o crestere de aproximativ 8% a afacerilor, fata de nivelul de 32.5 milioane de euro de anul trecut.

Paralela 45 este un alt jucatori major pe piata agentiilor de turism, acesta avand anul trecut o cifra de afaceri de 35 de milioane de euro, o crestere cu 12% fata de 2012, iar in anul curent planuieste o crestere de minim 15%.

Share
This entry was posted in Blog and tagged . Bookmark the permalink.