
Tot am vorbit despre efectul timbrului de mediu in relatie cu programul Rabla, dar nu am vorbit mai deloc despre programul Rabla 2013 propriu-zis, ceea ce vom repara in articolul de astazi.
Programul Rabla 2013 se adreseaza acelor persoane fizice care au domiciliul sau resedinta in Romania, care detin in proprietatea lor un autovehicul uzat mai vechi de zece ani. Vehiculul trebuie sa fie inmatriculat pe numele lor sau mostenit. Persoanele juridice romane care detin vehicule inmatriculate sau inregistrate in sistemele proprii pe numele lor, precum si operatorii economici fara personalitate juridical, dar care au sediul profesional in Romania, vor putea beneficia de acest program.
Prin Rabla 2013, persoana fizica poate obtine o prima de casare a autovehiculului uzat sub forma unui ticket valoric de 6.500 de lei de la un collector validat pe care il poate apoi folosi sa achizitioneze o masina nou de la un producator validat, sau poate s ail cedeze unei alte persoane fizice cu domiciliul sau resedinta in Romania.
Programul Rabla 2013, la prima de casare de 6.500 de lei se mai pot adauga pana la doua eco-bonusuri in valoare de 500 de lei, pentru fiecare din urmatoarele caracteristici ale autovehicului nou achizitionat: daca se incadreaza in norma de poluare Euro 6, daca genereaza o cantitate de CO2 mai mica de 100 grame/kilometru sau daca are un sistem de propulsie hibrid.
Pentru a achizitiona un autovehicul prin Rabla 2013, se poate utiliza un singur tichet, dar in functie de caracteristicile masinii mentionate mai sus, se poate beneficia de o reducere suplimentara.
De anul acesta exista un eco-tichet de 2.500 de euro la cumpararea unui automobil electric, acest tichet exista in afara programul Rabla.
Autoritatea responsabila de derularea programului Rabla 2013 este Administratia Fondului pentru Mediu – AFM – care lucreaza in prezent pentru validarea colectorilor si dealerilor auto. Listele cu acestia vor fi publicate pe site-ul www.afm.ro