Peugeot 308 – Masina Anului 2014 in Europa

Peugeot 308 a castigat titlul de Masina Anului 2014 in Europa, plasandu-se la o distanta confortabila de cele mai apropiate rivale.

Podiumul a fost completat de doua masini electrice – in mod interesant – BMW i3 si mult mai scumpul vehicul american Tesla Model S. Trebuie mentionat totusi plasarea modelului Tesla pe locul 3 la doar 7 puncte distanta de locul doi, lucru care nu terbuie decat sa evidentieze mai mult avantajele acestui vehicul.

In ceea ce priveste celorlalte patru locuri, acestea au fost foarte aproape unele de celelalte dar la o distanta destu de mare de cele electrice de pe doi si trei.

Pe patru s-a plasat Citroen C4 Picasso urmat la doar doua puncte de Mazda3, ultimele doua locuri fiind ocupate in ordine de Skoda Octavia si limuzina Mercedes-Benz S-Class.

Revenind la castigatorul titlului, Peugeot 308 este construit pe platforma EMP2, modelul avand dimensiuni specifice clasei C: 4.250 mm lungime si 1.460 mm inaltime.

Modelul arata mai agresiv si inspira dinamism comparat cu restul de vehicule a francezilor. Acesta a primit faruri cu LEDuri cuplate cu stopuri similare unor urme de gheare, tot cu LEDuri.

Interiorul 308ului se bucura de technologia i-cockpit si preia cateva elemente de la mezinul 208 – volanul si schimbatorul de viteze mai ales. Consola centrala are un display cu touchscreen de 9,7 inci care se incadreaza foarte bine in design-ul minimalist si simplificat al bordului.

La capitolul motorizari, oferta initiala a fost completata cu o versiune de 130 CP a motorului pe benzina de 1,2 litri, in trei cilindri. Aceasta versiune este numita 1.2 e-THP PureTech si a inregistrat recent un record de consum.

Recordul este de 2,85 litri/100km, un consum inregistrat dupa 1.180 de kilometri pe un singur plin de carburant, suna grozav, dar din pacate testare nu a fost facuta in conditii de trafic real, masina fiind condusa pe circuitul Almeria, din Spania, pentru o durata de 32 de ore, de catre mai multi piloti.

Consumul oficial este undeva in jurul la 4,6 litri/100 km, cel putin consumul teoretic in ritm de trafic real, ramane de vazut care vor fi cifrele adevarate.

Share
This entry was posted in Blog and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.